Tatry sú v kurze

< späť

DEMÄNOVSKÁ DOLINA (6. september 2013) – Návštevníci Tatier si leto v slovenských veľhorách užili naplno. Rastúci trend návštevnosti stredísk Tatry mountain resorts, a.s. (TMR) potvrdzujú výsledky letnej sezóny, ktorá sa radí medzi najúspešnejšie. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka vzrástol počet dovolenkárov v horských strediskách TMR o 8% percent, čo sa prejavilo aj na náraste tržieb. Do Vysokých a Nízkych Tatier tak spolu prišlo počas leta 471 085 návštevníkov. Najväčšiu zásluhu na tom majú atraktívne eventy, novinky pred sezónou, ale aj stabilné počasie.

Jasná sa s Chopkom vďaka novým atrakciám, ktoré v stredisku pribudli a investíciám, ktoré realizovala TMR, mení z typicky zimného na celoročné stredisko. Chopok Sever navštívilo počas leta o 4% viac návštevníkov ako minulý rok, návštevnosť Chopku Juh stúpla o 1%. Leto si v Jasnej a v Nízkych Tatrách spolu užívalo viac ako 74 tisíc návštevníkov. Štatisticky dovolenkovalo v Jasnej najviac Slovákov (55%), Čechov (23%) a Poliakov (14%), z ostatných krajín (8%) boli významnejšie návštevy z Ruska, Pobaltských krajín, Nemecka a Maďarska.

Vysoké Tatry sa tešili záujmu najmä turistov zo Slovenska (58%), Čiech (22%) a Poľska (12%). Návštevnosť slovenských veľhôr stúpla oproti minulému roku o 8%. Vysoké Tatry prilákali toto leto viac ako 390 tisíc návštevníkov. Najväčší nárast z vysokotatranských stredísk zaznamenal oproti minulému roku Starý Smokovec, kde návštevnosť stúpla o 15% a to vďaka atraktívnym podujatiam pre rodiny s deťmi a úzkej spolupráci s Oblastnou organizáciou cestovného ruchu Región Vysoké Tatry, či mestom Vysoké Tatry.

„Čísla zo štatistík nás úprimne tešia, ale zároveň aj zaväzujú, že sa spať na vavrínoch nedá, ale že ako líder v cestovnom ruchu máme stále čo vylepšovať. Dovolenkovať v Tatrách je dnes moderné a my sme radi, že sa nám úspešne darí tento trend napĺňať. Tatry už dávno nie sú len pre vyvolených, široké spektrum možností, zaujímavých podujatí počas celého roka robí z Tatier a Liptova právom destináciu pre rok 2013,“ uviedol Bohuš Hlavatý, generálny riaditeľ TMR.

Počet návštevníkov liptovského akvaparku sa počas letných prázdnin zvýšil o 4% oproti rovnakému obdobiu predchádzajúceho roka. Prázdniny si v Tatralandii užívalo takmer 300 tisíc návštevníkov. Nárast tržieb tak pri medziročnom raste predstavoval +5% v porovnaní s minulým rokom. Pozitívny vývoj bol podmienený novinkami, s ktorými akvapark otváral letnú sezónu ako napríklad vodný katapult Gold Splash, rozšírenie amfiteátra, či oživenie tzv. „suchých“ atrakcií v podobe simulátora voľného pádu – Superfly Tatralandia. Slanú morskú vodu alebo tropické palmy, či zábavné tobogany si najviac užívali dovolenkári z Poľska (45%), Slovenska (37%) a Českej republiky (15%).

Aj v hotelových rezortoch TMR hodnotia letnú sezónu veľmi úspešne. Vyťaženosť bola porovnateľná s minulým rokom. Hotely TMR zaznamenali počas leta celkovo mierny pokles počtu hostí, avšak na druhej strane sa výrazne navýšila priemerná cena. Priemerná dĺžka pobytu bola 3,1 dňa. V hoteloch TMR sa sústredili na skvalitňovane služieb a poskytovanie servisu. V porovnaní s minulým rokom sa s nižším počtom hostí dosiahli väčšie tržby vďaka optimalizácii revenue manažmentu.

Stáli a verní návštevníci Vysokých a Nízkych Tatier sú odmenení množstvom výhod. Vernostná karta GoPass zatraktívňuje dovolenku v Tatrách a na Liptove. Vďaka nej klienti zbierajú body za nákupy v horských strediskách, hoteloch a gastro prevádzkach, obchodoch a akvaparku a uplatňujú si výhodnejšie ceny. Do týchto dní sa do vernostného programu zapojilo približne 20 tisíc registrovaných užívateľov. Túto letnú sezónu mohli dovolenkári využívať viac ako 50 výhod a zliav na lanovky v Tatrách, vstupy do akvaparku Tatralandia, na služby v obchodoch Tatry Motion a v reštauračných zariadeniach TMR.
___________________________________________________________________________
Spoločnosť Tatry mountain resorts, a.s. je top subjektom v oblasti cestovného ruchu v Strednej a Východnej Európe, ktorý sám alebo prostredníctvom dcérskych spoločností vlastní a prevádzkuje atraktívne lyžiarske strediská a hotely v oblasti Nízkych a Vysokých Tatier. Patria sem strediská Jasná Nízke Tatry a hotely Wellness hotel Grand Jasná, Tri studničky, Chalets Záhradky De Luxe a hotel Srdiečko, vo Vysokých Tatrách spoločnosť TMR vlastní a prevádzkuje strediská Tatranská Lomnica, Starý Smokovec a hotely Grandhotel Praha Tatranská Lomnica, Grandhotel Starý Smokovec a Hotel FIS Štrbské Pleso. TMR tiež spoluprevádzkuje stredisko Štrbské Pleso a od zimnej sezóny 2012/2013 si prenajíma v spolupráci so spoločnosťou SMMR, a.s. aj horské stredisko Špindlerov Mlýn v ČR. TMR je zároveň vlastníkom Tatralandie. Ide o najväčší slovenský akvapark s celoročnou prevádzkou, ktorý ponúka okrem vodnej zábavy aj zábavu vo Fun Parku, relax v špeciálnej tropickej hale s morskou vodou, ako aj ubytovanie v bungalovoch a apartmánoch Holiday Village Tatralandia. TMR tiež vlastní hotely a prenajíma hotely Kosodrevina, Liptov a Ski&Fun Záhradky a Bungalovy. Do konca roka 2012 sa preinvestovalo do uvedených stredísk vyše 144 mil. €, tieto investície prispievajú k zvýšeniu štandardu a návštevnosti Tatier. Akcie TMR sú od roku 2012 obchodované na troch európskych burzách v Bratislave, Prahe a vo Varšave.

Uplatnenie benefitov

Výhody akcionárskeho klubu

Akcie Benefity
25 6 vstupov
40 12 vstupov
80 25 vstupov
130 1 x sezónny lístok
250 2 x sezónny lístok
500 VIP viac info
750 VIP GOLD viac info
Viac info nájdete tu
./
../../../