TMR hodnotí letnú sezónu 2018

< späť

DEMÄNOVSKÁ DOLINA (5. október 2018) – Spoločnosť Tatry mountain resorts, a.s. (TMR) zverejnila hlavné ukazovatele letnej sezóny 2018 v strediskách TMR.

TMR zverejnilo hlavné ukazovatele uplynulej letnej sezóny 2018 – za obdobie od 1. júna 2018 do 30. septembra 2018 – v porovnaní s rovnakým obdobím v predchádzajúcom roku. Porovnanie zahŕňa horské strediská – Jasná Nízke Tatry, Vysoké Tatry – Tatranská Lomnica, Starý Smokovec a Štrbské Pleso, zo zábavných parkov Aquapark Tatralandia, Legendia – Sliezsky zábavný park v Poľsku a hotely patriace do portfólia TMR na Slovensku. Hodnotenie nezahŕňa Szczyrkowski Ośrodek Narciarski (Szczyrk) v Poľsku, ktorý bol cez letnú sezónu mimo prevádzky.

Hlavné údaje:

  •  V Horských strediskách bola návštevnosť lanoviek za porovnávané obdobie nižšia o 3%  
  •  V Zábavných parkoch počet návštevníkov za dané obdobie ostal na úrovni minulého roka (+0,9%) 
  •  V segmente Hotely sa obsadenosť znížila vo váženom priemere o -1,2 percentuálnych bodov a priemerná denná cena sa zlepšila o +10,6%
  •  Tržby z predaja lístkov na lanovky za dané obdobie stúpli o +8,6%
  •  Tržby segmentu Zábavné parky medziročne mierne poklesli o -1,4%  
  •  Tržby hotelov v porovnaní s vlaňajškom stúpli o +2,3% 
  •  Tržby v reštauračných zariadeniach sa zvýšili o +2,9% a v športových službách a obchodoch narástli o +17,8%
  •  Celkové tržby sa za letnú sezónu sa v porovnaní s vlaňajškom zvýšili o +4,1%

K výsledkom sezóny sa CEO TMR Bohuš Hlavatý vyjadril nasledovne: „Pokles návštevnosti na horách spôsobilo premenlivé a daždivé počasie v úvode leta a najmä stabilná bezpečnostná situácia vo svete, ktorú vo veľkej miere využili dovolenkári cestujúci do prímorských destinácií. Nás teší, že napriek poklesu poľskej návštevnosti v Tatralandii v dôsledku masívnych marketingových kampaní konkurenčných poľských aquaparkov za hranicami Slovenska, sa nám podarilo zaznamenať mierny nárast návštevnosti v segmente Zábavné parky, a to aj vďaka novinkám, ktoré sme pre našich návštevníkov pripravili. Medzi hlavné udalosti sezóny patrilo spustenie prevádzky dvoch nových gigantických toboganov v Tatralandii. Jeden z veľkokapacitných toboganov je ako prvý svojho druhu aj najväčším turbulence toboganom v Európe. GOPASS vo všetkých štátoch, v ktorých TMR pôsobí, prekročil v lete hranicu 1,13 mil. členov. Veríme, že v tomto pozitívnom trende budovania vernostného programu budeme úspešne pokračovať aj v blížiacej sa zimnej sezóne.“

Leto z pohľadu klimatických podmienok bolo pomerne premenlivé. Obdobia tropických horúčav pomerne často striedali výrazné vlny ochladenia spojené s dažďom, čo má v letnej sezóne výrazný vplyv na návštevnosť tak horských stredísk, ako aj zábavných parkov. 75,5 % návštevníkov Horských stredísk TMR počas leta už tradične pochádzalo zo Slovenska, 12,1 % z Česka a 5,4% z Poľska. Podiel slovenských klientov v Horských strediskách oproti minulému roku narástol o takmer 7 percentuálnych bodov, podiel Poliakov medziročne poklesol o takmer 3 % a podiel českej klientely poklesol o 2,3 % oproti minulému roku. Pokles zahraničnej klientely pripisujeme najmä zlepšenej bezpečnostnej situácii v tradičných prímorských letoviskách.

V Aquaparku Tatralandia opäť dominovala najmä slovenská klientela, ktorá medziročne vzrástla o 4 %. Naopak najväčší výpadok poľskej klientely sme zaznamenali takisto v Tatralandii, kde medziročne poklesla o 9 percentuálnych bodov. Park Legendia navštevovali skoro výhradne poľskí klienti. 

Národnostná štruktúra ubytovaných hostí v hoteloch patriacich do portfólia ponuky TMR sa medziročne zasadne nezmenila. Naďalej platí, že Tatry a Liptov sú obľúbenou a vyhľadávanou destináciou pre klientov zo Slovenska (41,9%), Českej republiky (26,6%) a Poľska (10,3%). 

Mierne zmeny nastali aj v zložení klientov navštevujúcich ubytovacie zariadenie v areáli aquaparku. Po minuloročnom poklese sme zaznamenali opätovný nárast počtu klientov z Českej republiky, ktorí tvoria aj najväčší podiel na počte prenocovaní za uplynulé leto. O 24% nám v týchto strediskách narástol aj počet klientov z Izraela. Izraelskí klienti tvoria tretiu najväčšiu skupinu v hoteloch v Nízkych Tatrách svojim 11%-tným podielom. Vo Vysokých Tatrách  táto priečka prináleží zasa klientom z Nemecka so svojim 7%-tným podielom na celkovom množstve prenocovaní. Pravidelné ale malé nárasty každoročne evidujeme aj na počte prenocovaní klientov z Maďarska vo viacerých strediskách a najväčšou novinkou je tento rok v zložení národností viac ako 600 izbonocí z prenocovania klientov z Číny.

__________________________________________________________________________________

Spoločnosť Tatry mountain resorts, a.s. (TMR) je top subjektom v oblasti cestovného ruchu v Strednej a Východnej Európe, ktorý vlastní a prevádzkuje atraktívne horské strediská, zábavné parky, reštauračné zariadenia, športové služby, obchody a hotely. V Nízkych Tatrách TMR vlastní a prevádzkuje stredisko Jasná Nízke Tatry a hotely Wellness hotel Grand Jasná, Boutique Hotel Tri studničky, Chalets Jasná De Luxe, Hotel Srdiečko, Hotel Pošta a Hotel Rotunda. TMR je zároveň vlastníkom Aquaparku Tatralandia. Ide o najväčší slovenský aquapark s celoročnou prevádzkou, ktorý ponúka okrem vodnej zábavy aj Tropical Paradise – špeciálnu tropickú halu s morskou vodou ako aj zábavu vo Fun Parku a ubytovanie v bungalovoch a apartmánoch Holiday Village Tatralandia. Vo Vysokých Tatrách TMR vlastní a prevádzkuje stredisko Vysoké Tatry s horskými lokalitami Tatranská Lomnica, Starý Smokovec a lokalitu Štrbské Pleso, ktoré TMR spoluprevádzkuje. Vo Vysokých Tatrách TMR tiež vlastní hotely Grandhotel Praha Tatranská Lomnica, Grandhotel Starý Smokovec, Hotel FIS Štrbské Pleso a Horskú ubytovňu  Hrebienok. TMR tiež nepriamo vlastní 9,5% v spoločnosti Melida, a.s., ktorá si prenajíma a prevádzkuje stredisko Špindlerův Mlýn v Českej republike. V Poľsku TMR vlastní 97% podiel v horskom stredisku Szczyrkowski Ośrodek Narciarski S.A. (Szczyrk) a 75% podiel v spoločnosti, ktorá vlastní a prevádzkuje Sliezsky zábavný park (Śląskie Wesołe Miasteczko) a 7,3% podiel v zábavno-edukačnom projekte prostredníctvom poľskej spoločnosti Korona Ziemi Sp. z.o.o. TMR tiež vlastní a prenajíma tretím stranám hotely Slovakia, Kosodrevina, Liptov, Ski&Fun Záhradky a Bungalovy. Do konca roka 2017 sa preinvestovalo do rozvoja a modernizácie stredísk TMR takmer 300 mil. EUR. Akcie TMR sú obchodované na troch európskych burzách v Bratislave, Prahe a vo Varšave.

Uplatnenie benefitov

Výhody akcionárskeho klubu

Akcie Benefity
25 6 vstupov
40 12 vstupov
80 25 vstupov
130 1 x sezónny lístok
250 2 x sezónny lístok
500 VIP viac info
750 VIP GOLD viac info
Viac info nájdete tu
./
../../../