Leto pritiahlo do hôr o 15% viac návštevníkov

< späť

TATRY (20. september 2016) – Letnému turizmu v Nízkych a Vysokých Tatrách dominovali Slováci. Príjemným prekvapením bol zvýšený počet českých a izraelských návštevníkov. Tatranské horské strediská navštívilo toto leto o 15% viac dovolenkárov ako minulý rok. Aquapark Tatralandia sa v návštevnosti udržal na úrovni minulého roka, Sliezsky zábavný park v poľskom meste Chorzów navštívilo o 23% viac návštevníkov ako minulý rok. Hotelieri spoločnosti Tatry mountain resorts, a.s. (TMR) zaznamenali 8,5% nárast v objeme prenocovaní oproti predchádzajúcemu roku.

Údaje vychádzajú zo sledovaného obdobia od začiatku letnej sezóny od 12. júna do 4. septembra 2016 v porovnaní s minulým rokom.

„Pozitívne výsledky v návštevnosti horských stredísk, v zábavnom a vodnom parku boli ovplyvnené z nášho pohľadu najmä bezpečnostnou situáciou vo svetových dovolenkových destináciách, ale v konečnom dôsledku aj počasím. Začiatok leta bol výrazne teplý, v polovici júla sa situácia s počasím otočila a na horách prevládalo chladnejšie počasie, koniec augusta priniesol opäť tropické teploty, ktoré zas pomohli návštevnosti. Počas chladnejších letných dní, ktorých bolo tento rok v lete viac ako tých tropických, si volili návštevníci výlety lanovkami do horských stredísk a počas tropických dní navštevovali zas viac Aquapark Tatralandia. Vyššie spomenutú paradigmu s počasím uplatňujeme aj na poľský Sliezsky zábavný park, kde návštevnosti rozhodne pomohlo aj otvorenie novej atrakcie Diamond river (13.8.)“, komentoval výsledky Michal Beňo, obchodný riaditeľ pre horské strediská, aquapark a zábavný park.

Čo sa týka národností, medzi návštevníkmi horských stredísk a Tatralandie dominovali Slováci, Poliaci a Česi, ktorí výrazne vzrástli oproti minulému roku. Za sledované obdobie prišlo do Nízkych a Vysokých Tatier 68% Slovákov, takmer 18% Čechov a 7% Poliakov. Pod pokles Poliakov sa v tomto období podpísal horší vývoj kurzu Poľského zlotého. Okrem poklesu zlotého voči euru vplývalo na návštevnosť aj zavedenie dočasných kontrol na hraniciach zo strany poľských úradov, kvôli nutným pasom pre deti, kvôli návšteve pápeža a summitu NATO. Po uplynutí týchto abnormalít bola zaznamenaná rovnaká úroveň návštevnosti Poliakov ako minulý rok. V štatistikách Tatranci evidujú oproti minulosti tiež nárast Izraelčanov. Tento fakt potvrdzujú aj tatranskí hotelieri z TMR, ktorí zaznamenali dvojnásobný počet prenocovaní u klientov z Izraela a táto klientela sa v obsadenosti hotelov TMR vyšplhala až na hranicu 7%.

„Zvýšenej obsadenosti oproti minulému roku sa tešili všetky hotely TMR vo Vysokých a Nízkych Tatrách. Odchýlkou od predchádzajúceho roka je aj skutočnosť, že rezervácie letných dovoleniek začali túto sezónu skôr ako v predchádzajúcom roku. Slovenskí klienti tvorili historicky najnižší podiel v rámci národnostných štatistík. V meranom období /12.6.-4.9./ sme v hoteloch TMR zaznamenali 40% podiel slovenskej, 29% českej a 11% poľskej klientely. Signifikantne vzrástla návštevnosť klientov z Českej republiky až o 37%, na niektorých hoteloch aj o viac ako 40%. Letnú sezónu z nášho pohľadu hodnotíme pozitívne, leto bolo silné a klienti sa do našich hotelov vracali viackrát v rámci krátkej časovej doby. Ak by sme porovnávali posledné dva júlové a prvé dva augustové týždne, tak naša obsadenosť
dosahovala 86%, v niektorých hoteloch aj cez 90%, čo je už vo vyťaženosti porovnateľné napríklad s obdobím Silvestra“,
komentovala letnú sezónu Katarína Lukáčová, obchodno-marketingová riaditeľka hotelov TMR.

Poľské stredisko SON bolo počas leta mimo prevádzky.

Jeseň láka stabilným počasím a babím letom, ktoré v Tatrách sľubuje nádherné výhľady a ešte stále slnečnú turistiku. Rodiny s deťmi si počas najbližšieho víkendu užijú na Skalnatom plese tradičné Rodinné dni v Kamzíkove s tvorivými dielňami a pozorovaním živých kamzíkov so strážcom prírody. Bližšie informácie TU. Aquapark Tatralandia sa zmenil do jesenného Halloweenskeho šatu s originálnou umeleckou výzdobou a bohatým animačným programom. Viac TU. Horské stredisko Jasná Nízke Tatry sa už pomaly pripravuje na otvorenie zimnej sezóny, ktorá bude o 2 a pol mesiaca – 3.12.2016. Pre lyžiarov je v ponuke do konca októbra opäť výhodný celosezónny skipass Šikovná sezónka. Podrobne na www.gopass.sk
__________________________________________________________________________________
Spoločnosť Tatry mountain resorts, a.s. (TMR) je top subjektom v oblasti cestovného ruchu v Strednej a Východnej Európe, ktorý vlastní a prevádzkuje atraktívne horské strediská, zábavné parky, reštauračné zariadenia, športové služby, obchody a hotely. V Nízkych Tatrách TMR vlastní a prevádzkuje stredisko Jasná Nízke Tatry a hotely Wellness hotel Grand Jasná, Boutique Hotel Tri studničky, Chalets Jasná De Luxe, Hotel Srdiečko a Hotel Rotunda. TMR je zároveň vlastníkom Aquaparku Tatralandia. Ide o najväčší slovenský aquapark s celoročnou prevádzkou, ktorý ponúka okrem vodnej zábavy aj Tropical Paradise – špeciálnu tropickú halu s morskou vodou ako aj zábavu vo Fun Parku a ubytovanie v bungalovoch a apartmánoch Holiday Village Tatralandia. Vo Vysokých Tatrách TMR vlastní a prevádzkuje stredisko Vysoké Tatry s horskými lokalitami Tatranská Lomnica, Starý Smokovec a lokalitu Štrbské Pleso, ktoré TMR spoluprevádzkuje. Vo Vysokých Tatrách TMR tiež vlastní hotely Grandhotel Praha Tatranská Lomnica, Grandhotel Starý Smokovec, Hotel FIS Štrbské Pleso a Horský hotel Hrebienok. TMR tiež nepriamo vlastní 9,5% v spoločnosti Melida, a.s., ktorá si prenajíma a prevádzkuje stredisko Špindlerův Mlýn v Českej republike. V Poľsku TMR vlastní 97% podiel v horskom stredisku Szczyrkowski Ośrodek Narciarski S.A. (SON) a 75% podiel v spoločnosti, ktorá vlastní a prevádzkuje Sliezsky zábavný park (Śląskie Wesołe Miasteczko) a 7,3% podiel v zábavno-edukačnom projekte prostredníctvom poľskej spoločnosti Korona Ziemi Sp. z.o.o. TMR tiež vlastní a prenajíma tretím stranám hotely Slovakia, Kosodrevina, Liptov, Ski&Fun Záhradky a Bungalovy. Do konca roka 2015 sa preinvestovalo do rozvoja a modernizácie stredísk TMR takmer 206 mil. EUR. Akcie TMR sú obchodované na troch európskych burzách v Bratislave, Prahe a vo Varšave.


Uplatnenie benefitov

Výhody akcionárskeho klubu

Akcie Benefity
25 6 vstupov
40 12 vstupov
80 25 vstupov
130 1 x sezónny lístok
250 2 x sezónny lístok
500 VIP viac info
750 VIP GOLD viac info
Viac info nájdete tu
./
../../../