Top sezóna v Tatrách s rekordmi
Top sezóna v Tatrách s rekordmi
Stiahnuť PDF

Táto časť zimnej sezóny privítala v Tatrách tradične Slovákov, ale aj rusky hovoriacich dovolenkárov.
V porovnaní s minulým rokom bol zaznamenaný nárast rusky hovoriacej klientely
v štvorhviezdičkových hoteloch. Stúpol aj záujem o rezervácie ubytovania cez vlastné hotelové weby.
Oproti minulému roku sa rezervácie dopredávali aj na poslednú chvíľu, teda i 14 dní pred samotným
Silvestrom.

Zvýšená návštevnosť bola spôsobená najmä výstavbou novej na slovenské pomery unikátnej
lanovky funitel, ktorá prepája lyžiarske svahy na Chopku a investíciou do Tropical Paradise
v aquaparku Tatralandia. Liptov si týmito investíciami upevňuje svoju pozíciu TOP zimnej
destinácie na Slovensku.

Rusi, Ukrajinci, Bielorusi alebo návštevníci z Pobaltských krajín pricestovali na Slovensko individuálne
– vlastnými autami, vlakom, časť z nich cez cestovné kancelárie ‐ letecky. Štatistiky potvrdzujú, že
rusky hovoriaci klient rád utrácal za kvalitné služby. Lyžiarsku výstroj si požičiaval v priemere na 3
a viac dní. Pri doplnkových službách ako je napríklad lyžiarska škola sa zvýšil záujem oproti minulého
roku najmä v privátnej výučbe. Rodiny s deťmi si užívali zábavu v detských lyžiarskych škôlkach
Maxiland s animačným programom, pri sánkovaní alebo pri spoločenských hrách v hotelových
kaviarňach.

Najviac využívanými službami v Tatrách boli wellness procedúry – masáže a sauny. Záujem zo strany
ruskej klientely bol orientovaný aj na výlety do vzdialenejších miest ako je Bratislava a Viedeň, ktoré
si organizovali cez vlastné cestovné kancelárie. Niektorí klienti využívali na nákupy aj lokálne taxi
služby. Oproti minulému roku sa výrazne zvýšila preprava rusky hovoriacich klientov skibusmi až
k svahom jednotlivých stredísk.

Pozitívom je, že ruská klientela bola veľmi disciplinovaná, nebola zaznamenaná žiadna výtržnosť ani
nadmerné požívanie alkoholu na lyžiarskych svahoch. Zvláštnosťou pri niektorých klientoch
z východoeurópskych krajín je aj to, že sú to menej zdatní lyžiari. Boli aj prípady, keď sa klienti vyviezli
lanovkou na svah a rovnako sa ňou zviezli s lyžami späť. Medzi návštevníkmi stredísk boli aj nelyžiari,
ktorí do Tatier prišli len stráviť ruské Vianoce. Priemerný klient minul na doplnkové služby približne
do 300 eur. Zaujímal sa o viacdňové skipasy, pripojenie na internet, pri niektorých zariadeniach
paradoxne aj o vonkajšie krby na grilovanie.

Top sezóna v lyžiarskych strediskách ukázala, že o Tatry je stále rastúci záujem. Komplexnosť služieb
a vysoká kvalita je oceňovaná pravidelne opakujúcimi sa návštevami klientov.

Spoločnosť Tatry mountain resorts, a.s. je top subjektom v oblasti cestovného ruchu v Strednej a Východnej Európe, ktorý sám alebo prostredníctvom dcérskych spoločností vlastní a prevádzkuje atraktívne lyžiarske strediská a hotely v oblasti Nízkych a Vysokých Tatier. Patria sem strediská Jasná Nízke Tatry a hotely Wellness hotel Grand Jasná, Tri studničky, Chalets Záhradky De Luxe a hotel Srdiečko, vo Vysokých Tatrách spoločnosť TMR vlastní a prevádzkuje strediská Tatranská Lomnica, Starý Smokovec a hotely Grandhotel Praha Tatranská Lomnica, Grandhotel Starý Smokovec a Hotel FIS Štrbské Pleso. TMR tiež spoluprevádzkuje stredisko Štrbské Pleso a od zimnej sezóny 2012/2013 si prenajíma v spolupráci so spoločnosťou SMMR, a.s. aj horské stredisko Špindlerov Mlyn v ČR. TMR je zároveň vlastníkom Tatralandie. Ide o najväčší slovenský aquapark s celoročnou prevádzkou, ktorý ponúka okrem vodnej zábavy aj zábavu vo Fun Parku, relax v špeciálnej tropickej hale s morskou vodou, ako aj ubytovanie v bungalovoch a apartmánoch Holiday Village Tatralandia. TMR tiež vlastní hotely a prenajíma hotely Kosodrevina, Liptov a Ski&Fun Záhradky a Bungalovy. Do konca roka 2012 sa preinvestovalo do uvedených stredísk vyše 144 mil. €, tieto investície prispievajú k zvýšeniu štandardu a návštevnosti Tatier. Akcie TMR sú od roku 2012 obchodované na troch európskych burzách v Bratislave, Prahe a vo Varšave.