TMR zverejnilo hlavné ukazovatele doterajšej zimnej sezóny 2013/14 – za obdobie od začiatku zimnej sezóny v novembri 2013 do konca marca 2014 – v porovnaní s rovnakým obdobím v predchádzajúcom roku. Porovnanie zahŕňa hotely patriace do portfólia TMR a horské strediská – Jasná Nízke Tatry, Vysoké Tatry – Tatranská Lomnica, Starý Smokovec a Štrbské Pleso a Aquapark Tatralandia. Hodnotenie nezahŕňa stredisko Špindlerův Mlýn v Českej republike a nedávno kúpené stredisko Szczyrkowski Ośrodek Narciarski v Poľsku.
Hlavné údaje:
• Celkové tržby sa za zimnú sezónu medziročne zlepšili o 3,6%
• V horských strediskách počet lyžiarskych osobodní, podľa ktorých sa meria návštevnosť, za porovnávané obdobie klesol o 4,7%
• V Aquaparku Tatralandia sa počet návštevníkov za dané obdobie medziročné zvýšil o 4,1%
• V segmente Hotely sa obsadenosť zvýšila vo váženom priemere o 3,8 percentuálnych bodov a priemerná denná cena až o 13,8%.
• Tržby z predaja skipassov za dané obdobie mierne poklesli o 2%
• Tržby aquaparku sa zvýšili o 10,2%
• Tržby hotelov medziročne stúpli o 15,8%
• Tržby v reštauračných zariadeniach narástli o 3,7% a v športových službách a obchodoch o 1,6%
K priebežným výsledkom sezóny sa CEO TMR Bohuš Hlavatý vyjadril nasledovne: „Museli sme čeliť extrémne miernej a suchej zime, čo ovplyvnilo aj našich návštevníkov a následne aj tržby v horských strediskách. Navyše, porovnávané obdobie nezahŕňa veľkonočné sviatky ako minulý rok. Napriek poklesom je to dobrý výsledok, keďže vďaka našej špičkovej bezkonkurenčnej technickej vybavenosti dosiahnutej masívnymi investíciami do zasnežovania a úprav zjazdoviek sme priniesli našim klientom oveľa dlhšiu a kvalitnejšiu lyžovačku ako ktorékoľvek iné stredisko na Slovensku. Pokles lyžiarskych osobodní sme kompenzovali Aquaparkom Tatralandia, ktorý bol so svojím Tropical Paradise zásadným prelomom v poskytovaných službách a v kombinácií s počasím priniesol veľmi dobré výsledky. Trend dopytu klientov po doplnkových službách pokračoval a potvrdil sa v náraste tržieb tohto subsegmentu. Pozitívny vývoj v našom hotelovom segmente sme dosiahli najmä vďaka naším zahraničným klientom hlavne z Poľska a Ukrajiny, ako výsledok našej dlhodobej marketingovo-obchodnej práce na týchto trhoch. Výsledky hotelového segmentu TMR ukázali, že práca v oblasti obchodu a dlhodobá koncentrácia na kvalitu poskytovaných služieb a investície do vybavenia hotelov prinášajú svoje ovocie.“
Lyžovačka začala v horských strediskách už 29. novembra 2013. Postupným otvorením stredísk sa v Jasnej lyžovalo na 46 km a vo Vysokých Tatrách na 24 km zjazdových tratí. Zo štatistických údajov vyplýva, že počas zimnej sezóny 2013/14 sa lyžovalo vo Vysokých aj Nízkych Tatrách spolu 123 dní (údaje od 29.11.2013 do 31.3.2014), z ktorých sa v celom stredisku Štrbské Pleso nelyžovalo 1 deň a v Tatranskej Lomnici 13 dní kvôli silnému nárazovému vetru. V Jasnej si lyžiari užívali 56 slnečných dní, na Štrbskom Plese 64 a v Tatranskej Lomnici 62 jasných a polojasných dní. Lomnické sedlo bolo spustené netradične pre peších návštevníkov 7.1.2014. Lyžiari si najvyššie položenú zjazdovku vo Francúzskej mulde vychutnali až 21.3.2014, teda takmer o dva mesiace neskôr ako minulý rok. Do Vysokých Tatier prišlo počas zimy 56% Slovákov, 20% Poliakov, 10% Čechov, 5% Rusov a 4% Ukrajincov. Jasnú navštívilo 32% Poliakov, 30% Slovákov, 9% Čechov 6% Ukrajincov a 6% Rusov. Zima priniesla viaceré novinky: ikonickú Rotundu, nové lanovky, parkovisko, zjazdovky, luxusné chalety a nové nástupné body. Hitom sezóny sa stal nákup skipassov a produktov TMR cez e-shop Gopass.sk. „Nový klientsky program Gopass má za sebou prvú a úspešnú sezónu. Svoju zákaznícku kartu si aktivovalo už takmer 100 tisíc hostí, ktorí na ňu čerpajú všetky aktuálne dostupné odmeny a výhody svojho členstva v Gopass-e,“ uviedol riaditeľ CRM programu Gopass Michal Beňo.
Aj keď sa zimná sezóna kvôli teplému jarnému počasiu vo väčšine slovenských stredísk skončila, strediská TMR sú stále v prevádzke a predpokladá sa, že sa bude lyžovať aj počas veľkonočných sviatkov.
Najbližšie hospodárske výsledky TMR zverejní za prvý polrok finančného roka 30.6.2014. Na automatický odber informácií od TMR emailom sa prihláste tu.
Spoločnosť Tatry mountain resorts, a.s. (TMR) je top subjektom v oblasti cestovného ruchu v Strednej a Východnej Európe, ktorý vlastní a prevádzkuje atraktívne horské strediská a hotely. V Nízkych Tatrách TMR vlastní a prevádzkuje stredisko Jasná Nízke Tatry a hotely Wellness hotel Grand Jasná, Boutique Hotel Tri studničky, Chalets Jasná De Luxe, Horský Hotel Srdiečko a Million Star Hotel. TMR je zároveň vlastníkom Aquaparku Tatralandia. Ide o najväčší slovenský aquapark s celoročnou prevádzkou, ktorý ponúka okrem vodnej zábavy aj Tropical Paradise – špeciálnu tropickú halu s morskou vodou ako aj zábavu vo Fun Parku a ubytovanie v bungalovoch a apartmánoch Holiday Village Tatralandia. Vo Vysokých Tatrách TMR vlastní a prevádzkuje stredisko Vysoké Tatry s horskými lokalitami Tatranská Lomnica, Starý Smokovec a lokalitu Štrbské Pleso, ktoré TMR spoluprevádzkuje. Vo Vysokých Tatrách TMR tiež vlastní hotely Grandhotel Praha Tatranská Lomnica, Grandhotel Starý Smokovec a Hotel FIS Štrbské Pleso. TMR tiež vlastní 19% v spoločnosti Melida, a.s., ktorá si prenajíma a prevádzkuje stredisko Špindlerův Mlýn v Českej republike. V Poľsku TMR vlastní stredisko Szczyrk. TMR tiež vlastní a prenajíma tretím stranám hotely Slovakia, Kosodrevina, Liptov, Ski&Fun Záhradky a Bungalovy. Do konca roka 2013 sa preinvestovalo do rozvoja a modernizácie stredísk TMR takmer 190 mil. EUR. Akcie TMR sú obchodované na troch európskych burzách v Bratislave, Prahe a vo Varšave.